ilashukri.blogspot.com

Monday 20 November 2017

I Am A Crochet Lovers (2)

Hai kawan2 Crochet Lovers.. 
Apa khabar hari ni? Harap2 sihat selalu hendaknya.

Sebenarnya akakpun x tau dari mana datangnya minat nak ber crochet ni.
Asalnya dulu masa kecik-kecik, adalah belajar asas crochet dgn mak. Belajar buat ‘tali air’. Ialah dulu2 bkn zaman internet kan. Hphone pun x der laa canggih mcm skrg. Tak adalah nak google ke, youtube ke.

Nak cari corak nak buat alas meja ke, sarung bantal ke, terpaksa beli kat kedai kraf atau beli buku crochet. Tapi sekarang cuba kwn2 google, atau search kat youtube, banyak dh sample dan follow saja, Inshaa Allah kalau tekun dan focus tentu jadi.


Akk nak share beberapa gambar crochet yg akk dh buat. 

Terima kasih juga pada kwn2 akk yg percayakan hasil kerja tangan akk, buat hadiah kerja kahwin, buat letak kat kereta. Alhamdulillah, akak buat crochet sebab minat. Namun tak sangka crochet boleh menambah rezeki sampingan. Yang penting kita kena rajin dan tekun dengan kerja yang kita buat, Inshaa Allah hasilnya pasti memuaskan hati.




C2C Pillow Cover (front)

C2C Pillow Cover (back)

A Pair of C2C Mini Pillows

A Pair of C2C Mini Pillows





Beberapa minggu ni, akak ada cuba crochet 'Amigurumi'. Crochet untuk boneka, anak patung, teddy bear.. Kwn2 boleh google atau search di youtube untuk melihat contoh2 Amigurumi yang menarik. Nanti akak akan share beberapa keping gambar yang telah akk siapkan pada cerita I Am A Crochet Lovers (3) okay.


Sampai bertemu lagi ya.. 

Sekiranya ada yang ingin menempah sarung bantal / sarung bantal mini (C2) boleh Whatsapp akk, dan boleh juga meseg akk di Facebook.

Facebook: Suhaila Said
Instagram: Ilashukri

, , ,

No comments:

Post a Comment