ilashukri.blogspot.com

Tuesday 8 August 2017

I'm A Crochet Lovers

Salam buat semua peminat crochet.

Alhamdulillah tahun 2017 ni, saya berjaya menyiapkan beberapa crochet. Gembira bukan kepalang, almaklumlah setelah bertahun-tahun tak ber crochet, akhirnya saya berjaya siapkan alas meja - granny square table cover. Itulah yang dikatakan, di mana ada usaha di situ pasti ada kejayaan. Yeaahhh! 

Biasa kalau buat encik asben selalu geleng kepala, katanya hangat-hangat tahi ayam, tapi kali ni, muka dia ada senyum, sebab mrs wifey dia berjaya juga buat alas meja walaupun tak seberapa nak cantik untuk Hari Raya Aidilfitri. 😆

Ini granny square table cover yang saya dah berjaya buat. 

Granny Square Crochet

Granny Square Table Cover Crochet

Granny Square Table Cover Crochet

Lepas raya tu, ada lebihan benang, jadi saya cuba-cubalah nak buat sarung bantal. Crochet pillow cover. Buat letak kat sofa. Habislah saya meng google dan meng youtube, nak cari design yang paling senang dan cepat. Sebab kan saya bekerja siang hari mana sempat nak kait mengait ni, malam pun dengan urusan keluarga lagi, jadi kena cari yang simple dan cepat. Akhirnya saya jumpa. Taadaaa! Dah siap dah 2 sarung bantal saya :) 


Pillow Cover Granny Square Crochet - front
Pillow Cover Granny Square Crochet - back
Macam-macam juga saya tengah usaha untuk belajar dari uncle Google dan Youtube. Sekarang ni saya tengah berusaha menyiapkan sarung bantal ada kawan saya minta saya buatkan. Untuk Putera Az nanti saya siapkan ya abang punya sarung bantal bentuk LOVE tu. Harap-harap cantiklah ya. Hehe... Saya buat guna cara C2C - Corner to Corner. Berpusing-pusing dibuatnya, nasib tak pening hehe.. 

C2C - Corner to Corner Crochet.
Cubaan pertama terkecil pulak. Tunggu cubaan kedua ya.

Okay kawan-kawan, nanti sarung bantal dah siap saya upload gambar ya.
Oh ya, saya beli perkakas crochet ni online kat FB Diy Alatan Kraf Dan Benang Kait tapi benang saya beli kat Summit Parade Batu Pahat jer. Saya beli Aluminium Hook Set. You all boleh tengok kat FB atau Instagram diy_alatan_kraf_benangkait ya.


Jumpa lagi nanti. Senyum-senyum selalu.
Terima kasih pada yang sudi membaca. 

FB: Suhaila Said 
IG: ilashukri

, , ,

1 comment: